×

Een frisse handige nieuwe website en stadsapp

De inwoner helemaal centraal en een fris, strak design met een duidelijke en gebruiksvriendelijke navigatie. Dat is het nieuwe halle.be kort samengevat. Ook onze stadsapp kreeg een make-over.

Enkele weken geleden opende Halle een vernieuwde en uitnodigende eengemaakte balie in het stadhuis. Daarin staat de inwoner helemaal centraal. Hij is onze klant die we op handen dragen en graag verder helpen. Die visie krijgt nu ook een digitale vertaling. Ontdek het allemaal op de gloednieuwe halle.be en de vernieuwde stadsapp.

540.000 sessies in 2020

De website is een zeer belangrijk communicatie-kanaal van de stad. In 2020 werd halle.be ruim 540.000 keer bezocht. Dat zijn gemiddeld zo’n 1.500 bezoekers per dag. Het vaakst (cijfers 2020) surft een inwoner naar halle.be voor de laatste coronamaatregelen, om een afspraak te maken voor het recyclagepark, meer info te krijgen over het parkeerbeleid, de evenementenkalender te raadplegen, de verkeershinder door te nemen of het stadsnieuws te lezen.

Uw vraag staat centraal

De ‘vraag van de burger’ staat helemaal centraal in het nieuwe halle.be. Wie naar onze website surft, krijgt daarom meteen een overzicht van de meest gevraagde informatie, producten en diensten.

Zoek je iets specifieks? Via een vereenvoudigde en heldere navigatiestructuur loodsen we je verder naar de informatie, diensten en producten die je zoekt. En da’s handig als je weet dat de stad vandaag al zo’n 160 producten en diensten aanbiedt. En natuurlijk is er bovenaan een handige zoekfunctie. Ongeacht wat je zoekt, wij helpen je snel en efficiënt naar de juiste pagina.

Taal op maat van de inwoner

Attesten, uittreksels, vergunningen…. sommige documenten durven al eens moeilijk en complex uit de hoek komen. Die benamingen hebben we een pak eenvoudiger gemaakt. Zo vind je ook sneller de info terug. En van alle producten krijg je nu ook een handige productfiche. Die vertelt je in mensentaal wat het is, aan welke voorwaarden je moet voldoen om het aan te vragen, hoe je het kan aanvragen, welke documenten je daarvoor nodig hebt en eventueel ook wat het kost.

Afspraak maken of iets te melden?

Wil je voor jouw vraag toch liever langskomen naar het stadhuis of Sociaal Huis? Via onze website kan je meteen een afspraak maken. Of wil je enkel iets melden? Een verzakking in de straat of een sluikstort? Ook dat lukt met enkele eenvoudige klikken op de vernieuwde website. We houden je achteraf op de hoogte over de stand van zaken van jouw melding.

Integratie van sociale media kanalen

Halle communiceert steeds vaker met beelden. Om die reden worden ook de sociale media maximaal geïntegreerd. Via de YouTube-kanalen hoef je niets te missen van de livestreams van de gemeenteraad of de commissies of onze nieuwsreportages. Chatten met de stad wordt eenvoudiger en ook Holpr, Facebook en Instagram zijn voortaan bereikbaar vanuit de stadswebsite.

Toegankelijk en responsief design

Halle koos voor een strak, helder, toegankelijk en responsief design. Want uiteraard is de website op alle schermen te gebruiken: rustig achter je computer, op de tablet in de zetel of op je smartphone tijdens het wandelen/pendelen.

Ook de stadsapp zit in het nieuw

Natuurlijk mocht de stadsapp niet achterblijven. Deze wint enorm aan belang en populariteit. Reeds 6.000 inwoners hebben de app gedownload en hebben daardoor de stad altijd op zak!

Net als de website navigeert de vernieuwde stadsapp je op een eenvoudige manier naar de meest gevraagde producten, diensten en informatie. Maar er is meer:

  • Via ‘je buurt in kaart’ maak je kennis met alle handelaars, horecazaken en verenigingen in jouw buurt. Raadpleeg zeker ook hun promoties.
  • Je krijgt er ook meldingen (indien gewenst)
    • van het afval dat je ’s avonds mag buiten plaatsen voor de inzameling
    • van het nieuwste stadsnieuws
    • nieuwsupdates van verschillende media zoals HLN, Nieuwsblad, RINGtv, Editiepajot of Persinfo
    • van mogelijke verkeershinder door werken of evenementen

Het werk is nog niet voltooid

Met de lancering van een nieuwe website en de stadsapp zit het werk er nog niet op. Deze digitale platformen worden ook de volgende jaren continu verbeterd en aangepast aan jouw behoeften.

Meer info en contact